"Dobry Start" razem z ZUS - wnioski od 1 lipca!

Od 1 lipca rodzice będą mogli składać wnioski o wypłatę świadczenia z programu Dobry Start na wyprawkę szkolną dla dzieci. Dodatek w wysokości 300 zł przysługuje na każde uczące się w szkole dziecko w wieku od 7 do 20 lat, a jeśli ma orzeczoną niepełnosprawność, to do ukończenia 24 lat.

 

Rodzice i opiekunowie - bez względu na dochody i sytuację zawodową - mogą otrzymać jednorazowo 300 zł na zakup podręczników, zeszytów, sprzętów oraz wszelkiego wyposażenia niezbędnego do nauki w szkołach podstawowych, liceach, szkołach policealnych oraz innych placówkach edukacyjnych - informuje Marlena Nowicka – rzeczniczka prasowa ZUS w Wielkopolsce.

 

Wsparcie przysługuje raz w roku - na dziecko, które uczy się w szkole, aż do ukończenia przez nie 20. roku życia lub 24 lat w przypadku dzieci z niepełnosprawnościami. Nie można go otrzymać na dzieci, które uczą się w tzw. zerówkach, ani na studentów. Wiek 20 i 24 lata liczy się rocznikowo, co oznacza, że uczniowie ostatnich klas techników i liceów oraz uczniowie szkół policealnych także są uprawnieni do świadczenia, jeśli 20 albo 24 rok życia ukończyli przed rozpoczęciem roku szkolnego.

 

Wnioski na nowy okres świadczeniowy będzie można składać od 1 lipca do końca listopada. Złożenie wniosku do końca sierpnia gwarantuje wypłatę świadczenia do 30 września.

 

Wniosek o świadczenie z programu "Dobry Start" można złożyć tylko elektronicznie – przez aplikację mZUS, Platformę Usług Elektronicznych (PUE) ZUS, bankowość elektroniczną lub portal Emp@tia. Warto sprawdzić czy poprawnie podaliśmy PESEL dziecka, nazwę i adres szkoły oraz aktualny numer konta – dodaje Nowicka.

 

Informację o przyznaniu wsparcia będzie można znaleźć w skrzynce odbiorczej na profilu na PUE ZUS - również wtedy, gdy wniosek został złożony przez bankowość elektroniczną lub portal Emp@tia. Na PUE ZUS znajdzie się także cała korespondencja w sprawie wniosku o świadczenie (wezwanie do uzupełnienia wniosku lub załączników, informacja o przyznaniu świadczenia, decyzja odmawiająca przyznania świadczenia).

 

Świadczenie będzie wypłacane wyłącznie na wskazany rachunek bankowy.

 

Wyświetlono: 93

Drukuj Pobierz PDF Facebook X

Herb Gmina Orchowo

Adres

Gmina Orchowo

ul. Kościuszki 6

62-436 Orchowo

Skrytka EPUAP

Kontakt

tel.: 63 2684 090

e-mail: ug@orchowo.pl

NIP: 6671735111

Regon: 311019378

Statystyki

Licznik odwiedzin

1281092

Gości on-line

11

Dodatkowe informacje

Urząd Gminy

Godziny otwarcia Urzędu Gminy Orchowo: Poniedziałek: 7.30 - 15.30,
Wtorek: 7.30 - 16.30
Środa: 7.30 - 15.30
Czwartek: 7.30 - 15.30
Piątek: 7.30 - 14.30
Serdecznie zapraszamy :-)

Numer konta bankowego

51 8543 0000 2003 3000 0101 0001

Powrót do góry