Nabór na wolne stanowisko!

 

WÓJT GMINY ORCHOWO                                                                                                                                                                    Orchowo, 27.08.2025 r.

             S.2110.2.2025                                                           

OGŁOSZENIE O NABORZE NA WOLNE STANOWISKO URZĘDNICZE

Na podstawie art. 11 i art. 13 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych, Wójt Gminy Orchowo ogłasza nabór kandydatów na wolne stanowisko urzędnicze:

do spraw dróg i energetyki

  (nazwa stanowiska urzędniczego)

w Urzędzie Gminy Orchowo, ul. Kościuszki 6, 62-436 Orchowo

 

1. Wymagania kwalifikacyjne:

1) wymagania niezbędne (konieczne dla kandydata):

a)    obywatelstwo polskie,

b)   pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych,

c)    brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,

d)   brak toczącego się postępowania karnego,

e)    nieposzlakowana opinia,

f)     wykształcenie średnie lub wyższe o preferowanych kierunkach: administracja, budownictwo drogowe, eksploatacja i utrzymanie dróg, energetyka itp.

g)    posiadanie prawa jazdy kat. B,

h)    dobra znajomość prawa z zakresu dróg publicznych, transportu publicznego, energetyki i oświetlenia ulicznego

i)      dobra znajomość obsługi komputera, programów Word, Excel, Outlook.

2) wymagania dodatkowe:

a)      doświadczenie zawodowe na stanowisku ds. dróg, energetyki, transportu publicznego lub na stanowiskach urzędniczych w administracji publicznej,

b)      umiejętność dostosowania tempa pracy do narzuconych terminów.

c)      umiejętność interpretacji, śledzenia zmian i stosowania w praktyce przepisów prawnych.

d)      umiejętność redagowania pism.

 

2. Zakres zadań wykonywanych na stanowisku:

Do zadań stanowiska należeć będzie:

1)      prowadzenie spraw dotyczących dróg publicznych, o których mowa w obowiązujących przepisach, a zwłaszcza w ustawie o drogach publicznych, w tym m.in.:

a)    prowadzenie spraw wynikających z obowiązków zarządcy dróg gminnych,

b)   opracowywanie projektów planów rozwoju sieci drogowej oraz bieżące informowanie o tych planach organów właściwych do sporządzania miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego,

c)    opracowywanie projektów planów finansowania budowy, przebudowy, remontu, utrzymania i ochrony dróg oraz drogowych obiektów inżynierskich,

d)   prowadzenie spraw należących do inwestora,

e)    utrzymanie nawierzchni dróg, chodników, drogowych obiektów inżynierskich, urządzeń zabezpieczających ruch i innych urządzeń związanych z drogą,

f)     przygotowanie infrastruktury drogowej dla potrzeb obronnych oraz wykonywanie innych zadań na rzecz obronności kraju,

g)    koordynacja robót w pasie drogowym,

h)    prowadzenie ewidencji dróg, obiektów mostowych, tuneli, przepustów oraz udostępnianie ich na żądanie uprawnionym organom,

i)      sporządzanie informacji o drogach publicznych,

j)     przeprowadzanie okresowych kontroli stanu dróg i drogowych obiektów inżynierskich, ze szczególnym uwzględnieniem ich wpływu na stan bezpieczeństwa ruchu drogowego,

k)   wykonywanie robót interwencyjnych, utrzymaniowych i zabezpieczających oraz nadzorowanie ich wykonywania,

l)      przeciwdziałanie niszczeniu dróg przez ich użytkowników,

m)  przeciwdziałanie niekorzystnym przeobrażeniom środowiska mogącym powstać lub powstającym w następstwie budowy lub utrzymania dróg,

n)    wprowadzanie ograniczeń lub zamykanie dróg i drogowych obiektów inżynierskich dla ruchu oraz wyznaczanie objazdów drogami różnej kategorii, gdy występuje bezpośrednie zagrożenie bezpieczeństwa osób lub mienia,

o)   utrzymywanie zieleni przydrożnej, w tym sadzenie i usuwanie drzew oraz krzewów;

p)   prowadzenie spraw z zakresu budowy nowych oraz remontów i utrzymania wiat przystankowych,

q)   realizacja zadań w zakresie inżynierii ruchu

r)     umieszczanie i utrzymanie znaków drogowych oraz prowadzenie ich ewidencji,

s)    prowadzenie rozliczeń zużycia materiałów przy nadzorowanych budowach i remontach,

t)     wydawania zezwoleń na zajęcie pasa drogowego i zjazdy z dróg oraz pobieranie opłat i kar pieniężnych,

2)      prowadzenie ewidencji pojazdów i urządzeń komunalnych, nadzorowanie ich inwentaryzacji,

3)      prowadzenie spraw związanych z eksploatowaniem, planowaniem kapitalnych remontów i bieżących remontów pojazdów i urządzeń komunalnych,

4)      nadzór nad placami zabaw i boiskami sportowymi – dokonywanie okresowych przeglądów placów zabaw i boisk sportowych oraz zlecanie przeglądów,

5)      koordynowanie czynnościami pracowników obsługi w celu odpowiedniego przygotowania lokali wyborczych do przeprowadzenia wyborów do Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej i do Senatu Rzeczypospolitej Polskiej, wyborów Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej, wyborów do Parlamentu Europejskiego, referendów ogólnokrajowych, wyborów do organów jednostek samorządu terytorialnego i referendów lokalnych.

6)      współpraca z referatem ds. planowania przestrzennego i gospodarki nieruchomościami w zakresie ustalania zakresu koniecznych prac gospodarczych do wykonania.

7)      współpraca z referatem ds. planowania przestrzennego i gospodarki nieruchomościami w zakresie potrzeby i konieczności zlecenia prac geodezyjnych wznawiania granic i rozgraniczania nieruchomości stanowiących własność Gminy (np. drogi).

8)      nadzór nad umieszczaniem i utrzymaniem tablic z nazwami miejscowości, ulic i numerami kierunkowymi do nieruchomości, oraz prowadzenie ich ewidencji,

9)      prowadzenie spraw z zakresu planowania i organizowania publicznego transportu zbiorowego o którym mowa w ustawie o publicznym transporcie zbiorowym,

10)  prowadzenie wszystkich spraw związanych z oświetleniem drogowym,

11)  sprawowanie nadzoru nad realizowaniem inwestycji komunalnych dotyczących  oświetlenia ulicznego,

12)  realizowanie zadań Energetyka Gminnego,

13)  planowanie dochodów i wydatków finansowych do budżetu,

14)  planowanie pracy pracowników obsługi: palaczy CO, robotników gospodarczych, ogrodników terenów zielonych,

15)  dbanie o poprawność formalno-prawną przygotowywanych spraw i decyzji,

16)  współpraca i wykonywanie czynności oraz sporządzanie dokumentów w postępowaniach o udzielenie zamówienia publicznego w zakresie działania stanowiska,

17)  przygotowywanie dla Wójta propozycji tematów na sesje Rady Gminy,

18)  przygotowywanie projektów uchwał i zarządzeń w zakresie wykonywanych zadań,

19)  terminowe i rzetelne sporządzanie sprawozdań, danych i analiz w zakresie wykonywanych obowiązków,

20)  przygotowywanie, publikacja i aktualizowanie informacji w Biuletynie Informacji Publicznej w zakresie wykonywanych obowiązków służbowych,

21)  wykonywanie innych zadań na polecenie osób wchodzących w skład kierownictwa Urzędu – w zakresie ich kompetencji (np. wykonywanie zadań w zakresie funduszu sołeckiego).

 

3. Warunki pracy na stanowisku:

1)      praca w pełnym wymiarze czasu,

2)      praca jednozmianowa,

3)          rodzaj stosunku pracy: umowa o pracę początkowo na czas określony, docelowo na czas nieokreślony,

4)          praca od poniedziałku do piątku (w ustalonych godzinach i wymiarze),

5)          biuro pracownika zlokalizowane jest na parterze budynku, do parteru budynku zapewniony jest dostęp również poprzez podjazd dla osób niepełnosprawnych,

6)          do podstawowych zadań realizowanych przez pracownika należeć będzie wykonywanie zadań o których mowa w punkcie 2 (zakres zadań wykonywanych na stanowisku),

7)          wykonywanie zadań na tym stanowisku wiąże się z koniecznością pracy przy komputerze powyżej 4 godzin.

8)          kontakty bezpośrednie i telefoniczne z klientami Urzędu,

9)          praca administracyjno-biurowa wykonywana w jednostce połączona z wyjazdami służbowymi,

10)      osoba na tym stanowisku odpowiedzialna jest za gromadzenie, wytwarzanie, rejestrację informacji i dokumentacji oraz ich przetwarzanie i archiwizację zgromadzonych danych,

11)      pracownik biurowy musi znać obsługę komputera oraz innych urządzeń biurowych,

12)      z racji tego, iż praca wiąże się ze współpracą z różnymi stanowiskami w Urzędzie, i instytucjami zewnętrznymi, osoba zatrudniona na tym stanowisku musi być osobą uprzejmą, komunikatywną oraz rzetelną,

13)      wynagrodzenie ustalone zgodnie z Rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 25 października 2021 r. w sprawie wynagradzania pracowników samorządowych oraz Regulaminem wynagradzania pracowników samorządowych zatrudnionych w Urzędzie Gminy Orchowo.

 

4. Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Urzędzie Gminy, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudniania osób niepełnosprawnych w lipcu 2025 wyniósł / nie wyniósł* co najmniej 6%. (miesiąc i rok poprzedzający datę upublicznienia ogłoszenia).

 

5. Wymagane dokumenty:

1)      własnoręcznie podpisany list motywacyjny,

2)      własnoręcznie podpisany życiorys (CV),

3)      wypełniony i własnoręcznie podpisany kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie (według załącznika),

4)      własnoręcznie podpisane oświadczenie kandydata:

a)      o nieposzlakowanej opinii

b)      o posiadanym obywatelstwie polskim

c)      o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych,

d)      o korzystaniu z pełni praw publicznych,

e)      o braku skazania za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego,

f)        o braku skazania za umyślne przestępstwo skarbowe,

g)      o braku toczącego się postępowania karnego,

h)      o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych zawartych w dokumentach aplikacyjnych dla potrzeb niezbędnych do realizacji procedury naboru zgodnie z ustawą z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych oraz ustawą z dnia 21 listopada 2008 roku o pracownikach samorządowych.

5)      kopie dokumentów potwierdzających wykształcenie i kwalifikacje zawodowe,

6)      kopie dokumentów potwierdzających staż pracy oraz w przypadku pozostawania w stosunku pracy, zaświadczenie o pozostawaniu w zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę (świadectwa pracy lub zaświadczenie w przypadku aktualnego zatrudnienia),

7)      Kandydat, który zamierza skorzystać z uprawnienia, o którym mowa w art. 13a ust. 2 ustawy o pracownikach samorządowych, jest obowiązany do złożenia wraz z dokumentami kopii dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność.

8)      Kandydat wyłoniony w drodze naboru przed zawarciem umowy o pracę zobowiązany jest przedłożyć zaświadczenie z Krajowego Rejestru Karnego o braku skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe.

 

6. Termin, miejsce i forma składania dokumentów

1)      Wymagane dokumenty aplikacyjne można:

a)      złożyć osobiście w siedzibie Urzędu Gminy Orchowo, ul. Kościuszki 6, 62-436 Orchowo – w sekretariacie Urzędu lub,

b)      przesłać pocztą na adres: Urząd Gminy Orchowo, Kościuszki 6, 62-436 Orchowo.

2)      Dokumenty aplikacyjne złożone w siedzibie Urzędu Gminy lub przesłane pocztą powinny znajdować się w zamkniętej kopercie z podaniem oznaczenia jakiego naboru dotyczą: „Oferta pracy – nabór nr 2/2025”

3)      Dokumenty aplikacyjne przyjmowane są w nieprzekraczalnym terminie do dnia 10 września 2025 do godz. 15.30.

4)      O zachowaniu terminu złożenia dokumentów aplikacyjnych decyduje data wpływu do Urzędu.

5)      Aplikacje, które wpłyną do Urzędu po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane.

6)      Wszyscy kandydaci zostaną telefonicznie lub pisemnie powiadomieni czy zostali bądź też nie zostali zakwalifikowani do następnego etapu naboru.

 

7. O terminie i miejscu przeprowadzenia konkursu kandydaci spełniający wymagania formalne zostaną powiadomieni pisemnie lub telefonicznie.

Orchowo, dnia 27.08.2025 r. 

  

WÓJT GMINY ORCHOWO 

/-/ Grzegorz Matkowski

 

* niewłaściwe skreślić.

** kandydat może być zobowiązany do okazania, w wyznaczonym terminie, oryginałów dokumentów pod rygorem wykluczenia z postępowania rekrutacyjnego.

 

Wyświetlono: 779

Drukuj Pobierz PDF Facebook X

Załączniki

Herb Gmina Orchowo

Adres

Gmina Orchowo

ul. Kościuszki 6

62-436 Orchowo

Skrytka EPUAP

Kontakt

tel.: 63 2684 090

e-mail: ug@orchowo.pl

NIP: 6671735111

Regon: 311019378

Statystyki

Licznik odwiedzin

1280697

Gości on-line

18

Dodatkowe informacje

Urząd Gminy

Godziny otwarcia Urzędu Gminy Orchowo: Poniedziałek: 7.30 - 15.30,
Wtorek: 7.30 - 16.30
Środa: 7.30 - 15.30
Czwartek: 7.30 - 15.30
Piątek: 7.30 - 14.30
Serdecznie zapraszamy :-)

Numer konta bankowego

51 8543 0000 2003 3000 0101 0001

Powrót do góry