Nabór na stanowisko urzędnicze!
OGŁOSZENIE O NABORZE NA WOLNE STANOWISKO URZĘDNICZE
Na podstawie art. 11 i art. 13 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych, Wójt Gminy Orchowo ogłasza nabór kandydatów na wolne stanowisko urzędnicze:
do spraw programu „Czyste Powietrze”, kontroli
oraz opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi
(nazwa stanowiska urzędniczego)
w Urzędzie Gminy Orchowo, ul. Kościuszki 6, 62-436 Orchowo
1. Wymagania kwalifikacyjne:
1) wymagania niezbędne (konieczne dla kandydata):
a) obywatelstwo polskie,
b) pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych,
c) brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
d) brak toczącego się postępowania karnego,
e) nieposzlakowana opinia,
f) wykształcenie średnie lub wyższe o preferowanych kierunkach: administracja, ochrona środowiska.
g) posiadanie prawa jazdy kat. B,
h) dobra znajomość prawa z zakresu ochrony środowiska i programu „Czyste Powietrze”.
i) dobra znajomość obsługi komputera, programów Word, Excel, Outlook.
2) wymagania dodatkowe:
a) doświadczenie zawodowe na stanowisku ds. ochrony środowiska lub na stanowiskach urzędniczych w administracji publicznej,
b) umiejętność dostosowania tempa pracy do narzuconych terminów.
c) umiejętność interpretacji, śledzenia zmian i stosowania w praktyce przepisów prawnych.
d) umiejętność redagowania pism.
2. Zakres zadań wykonywanych na stanowisku:
Do zadań stanowiska należeć będzie:
1) prowadzenie punktu konsultacyjno-informacyjnego programu „Czyste Powietrze”, w ramach którego będą realizowane następujące działania:
a) udzielanie informacji o programie osobom zainteresowanym złożeniem wniosku o dofinansowanie,
b) pomoc wnioskodawcom/beneficjentom w złożeniu wniosków o dofinansowanie oraz płatność w zakresie programu „Czyste Powietrze”,
c) podejmowanie działań mających na celu zidentyfikowanie budynków, których właściciele mogliby być potencjalnymi wnioskodawcami i przedstawienie im korzyści płynących z wzięcia udziału w programie,
d) wsparcie wnioskodawców w zakresie przygotowywania wniosków o dofinansowanie, w tym pod kątem spełnienia wymagań określonych w programie, z zachowaniem należytej staranności,
e) wsparcie beneficjentów w rozliczeniu przyznanego dofinansowania, w tym przy poprawnym wypełnianiu wniosku o płatność oraz kompletowaniu wymaganych załączników, z zachowaniem należytej staranności,
f) informowanie beneficjentów o programie „Czyste Powietrze”, a także pomaganie przy wypełnianiu wniosków o dofinansowanie (z wyjątkiem wniosków o dofinansowanie składanych za pośrednictwem banków) oraz wniosków o płatność,
g) zapewnienie bezpieczeństwa informacji i zachowania poufności oraz ochrony danych osobowych, umożliwiającego wnioskodawcy złożenie wniosku o dofinansowanie lub wniosku o płatność oraz jego wydruk (z wyjątkiem wniosków o dofinansowanie składanych za pośrednictwem banków),
h) organizacja spotkań informujących o zasadach programu dla mieszkańców, w tym minimum dwa spotkania w ciągu roku.
i) wydruk i zapewnienie dostępności materiałów informacyjnych i promocyjnych o programie – udostępnionych przez WFOŚiGW w formie elektronicznej lub dostępnych do samodzielnego pobrania na stronie internetowej www.czystepowietrze.gov.pl (opracowanych przez NFOŚiGW oraz Ministerstwo Klimatu i Środowiska),
j) przekazywanie mieszkańcom informacji o wydarzeniach informacyjno-promocyjnych, innych działaniach edukacyjnych oraz dostępnych materiałach zawierających informacje o programie, niezwłocznie po otrzymaniu ich od WFOŚiGW,
k) przekazywanie wnioskodawcom informacji dotyczących programu, w tym o określonych w programie dopuszczalnych warunkach łączenia dofinansowania przedsięwzięć z innymi programami finansowanymi ze środków publicznych, np. w ramach regionalnych programów operacyjnych oraz z gminnymi programami ograniczania niskiej emisji (jeżeli Gmina takie realizuje),
l) przekazywanie wnioskodawcom informacji o możliwości uzyskania dotacji na częściową spłatę kapitału kredytu w ramach programu i sposobie złożenia wniosku o dofinansowanie za pośrednictwem banków, wraz z udostępnieniem listy banków uczestniczących w programie,
m) wizyty u mieszkańców, połączone z oceną obecnego źródła ciepła i potrzebą jego wymiany oraz wstępną analizą stanu budynku pod kątem termomodernizacji, w trakcie wizyt są przedstawiane informacje o programie, wizyty mogą być realizowane w trakcie kontroli prowadzonych na podstawie art. 379 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska,
n) rozpowszechnianie informacji o możliwości uzyskania dotacji z programu poprzez różne kanały dystrybucji, np. na stronie internetowej Gminy, gazetki lokalne, bezpośrednia dystrybucja materiałów informacyjnych i inne,
o) przeprowadzanie anonimowych ankiet wśród mieszkańców z zakresu ochrony powietrza
i programów pomocowych, w przypadku wystąpienia z taką prośbą do Gminy oraz przekazania wzoru ankiety przez WFOŚiGW, na zasadach ustalonych przez właściwy WFOŚiGW,
p) prowadzenie innych działań mających na celu propagowanie programu (jeżeli Gmina będzie widziała taką potrzebę),
q) przekazywanie do WFOŚiGW wniosków o dofinansowanie oraz wniosków o płatność, składanych przez wnioskodawców/beneficjentów w Gminie we wszystkich formach dopuszczonych w dokumentacji programowej, niezwłocznie, lecz nie później niż 5 dni roboczych od złożenia w Gminie. Wnioski o dofinansowanie oraz wnioski o płatność przekazywane do WFOŚiGW przez Gminę w formie papierowej muszą być przekazywane również w formie elektronicznej poprzez system Generator Wniosków o Dofinansowanie (GWD).
r) nadzór nad zamieszczeniem oznakowania programu „Czyste Powietrze” na gminnej stronie internetowej poprzez zastosowanie specjalnej zakładki lub banneru na głównym ekranie strony internetowej Gminy, zawierających istotne informacje o Programie, lub przenoszących do tych informacji na dalszych stronach internetowych Gminy.
s) nadzór nad zamieszczeniem oznakowania programu „Czyste Powietrze” w formie tablicy informacyjnej w widocznym i ogólnodostępnym miejscu na budynku lub przed budynkiem Urzędu Gminy z wymaganymi informacjami.
2) Prowadzenie spraw z zakresu działania gminnego operatora programu „Czyste Powietrze” (udział operatorów ma być obowiązkowy w przypadku najuboższych wnioskujących, czyli osoby kwalifikujące się do najwyższego – trzeciego progu wsparcia) do którego należeć będzie:
a) dotarcie do mieszkańców, którzy potrzebują wsparcia przy wymianie źródła ciepła i termomodernizacji domu;
b) zaprezentowanie możliwych rozwiązań w ramach programu Czyste Powietrze;
c) ocena poziomu dofinansowania możliwego do otrzymania przez danego mieszkańca;
d) wsparcie w wyborze audytora energetycznego i potencjalnych wykonawców, w tym przy podpisywaniu umów prefinansowania;
e) pomoc w wypełnieniu i złożeniu wniosku o dofinansowanie.
f) przekazanie i wyjaśnienie warunków umowy o dofinansowanie;
g) pomoc przy wyborze i podpisaniu umowy z wykonawcami;
h) pomoc we wnioskowaniu o zaliczkę
i) wsparcie w realizacji umowy, uzyskiwaniu finansowania i prefinansowania na kolejnych etapach;
j) pomoc w zbieraniu dokumentów niezbędnych do rozliczenia przedsięwzięcia;
k) informowanie o warunkach programu oraz obowiązku korzystania z Listy Zielonych Urządzeń i Materiałów (https://lista-zum.ios.edu.pl/);
l) pomoc w aktualizacji audytu energetycznego oraz w wystąpieniu o zmianę warunków umowy dotacji z WFOŚiGW;
m) pomoc w wyborze wykonawcy świadectwa charakterystyki energetycznej budynku;
n) pomoc w przygotowaniu wniosku o płatność oraz w rozliczeniu końcowym projektu;
o) pomoc w zapewnieniu pełnej dokumentacji przedsięwzięcia.
3) Prowadzenie spraw z zakresu kontroli: źródeł ciepła, segregacji odpadów komunalnych oraz zbiorników na nieczystości płynne.
4) Prowadzenie spraw z zakresu opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi, do których należy:
a) przyjmowanie, analiza i weryfikacja deklaracji składanych przez właścicieli nieruchomości o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi oraz ich wprowadzanie do systemu do rozliczania opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi,
b) obsługa i aktualizacja bazy danych podmiotów zobowiązanych do wnoszenia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi,
c) prowadzenie spraw związanych z wydawaniem decyzji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi w przypadku niezłożenia przez właścicieli nieruchomości zobowiązanych do złożenia deklaracji albo uzasadnionych wątpliwości co do danych zawartych w deklaracji,
d) przypisywanie kont wirtualnych dla płatników opłat komunalnych,
e) pobieranie przypisów wpłat z kont wirtualnych płatników do systemu (programu) WIP+,
f) prowadzenie ewidencji naliczeń, ewidencji wpłat oraz monitorowanie terminów wpłat należności z tytułu opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi,
g) prowadzenie postępowania podatkowego w trybie przepisów ustawy - Ordynacja podatkowa w zakresie poboru opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi,
h) wszczynanie i prowadzenie postępowania egzekucyjnego w trybie określonym przepisami ustawy o postępowaniu egzekucyjnym w administracji, w zakresie opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi,
i) prowadzenie windykacji zaległych opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi,
j) współpraca z urzędami skarbowymi oraz komornikami w zakresie prowadzonych windykacji zaległych opłat,
k) zwrot nadpłat z tytułu opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi,
l) miesięczne uzgadnianie sald kont,
m) sporządzanie sprawozdań kwartalnych, przypisów, wpłat, odpisów i należności w związku z opłatami za gospodarowanie odpadami komunalnymi,
n) przygotowanie oraz przedkładanie odpowiednim organom przewidzianych prawem sprawozdań finansowych,
o) sporządzanie kalkulacji zmiany opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi,
p) współudział w przygotowaniu i prowadzeniu postępowań o udzielenie zamówień publicznych na odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych,
q) przygotowywanie i opracowywanie dokumentacji w sprawach odwołań do samorządowego kolegium odwoławczego,
r) współudział w opracowaniu projektów uchwał i zarządzeń wymaganych ustawą o utrzymaniu czystości i porządku w gminie oraz stała ich weryfikacja,
s) sporządzanie wykazów nieruchomości których właściciele zadeklarowali selektywną zbiórkę odpadów komunalnych oraz przekazywanie tych wykazów firmie odbierającej odpady komunalne,
5) przestrzeganie terminowości i rzetelności sporządzanych sprawozdań wymaganych przepisami prawa, w zakresie wykonywanych obowiązków.
6) publikowanie i aktualizacja informacji w Biuletynie Informacji Publicznej wymaganych przepisami prawa, w zakresie wykonywanych obowiązków,
7) wykonanie innych zadań na polecenie osób wchodzących w skład kierownictwa Urzędu - w zakresie ich kompetencji.
3. Warunki pracy na stanowisku:
1) praca w pełnym wymiarze czasu,
2) praca jednozmianowa,
3) rodzaj stosunku pracy: umowa o pracę początkowo na czas określony, docelowo na czas nieokreślony,
4) praca od poniedziałku do piątku (w ustalonych godzinach i wymiarze),
5) biuro pracownika zlokalizowane jest na parterze budynku, do parteru budynku zapewniony jest dostęp również poprzez podjazd dla osób niepełnosprawnych,
6) do podstawowych zadań realizowanych przez pracownika należeć będzie wykonywanie zadań o których mowa w punkcie 2 (zakres zadań wykonywanych na stanowisku),
7) wykonywanie zadań na tym stanowisku wiąże się z koniecznością pracy przy komputerze powyżej 4 godzin.
8) kontakty bezpośrednie i telefoniczne z klientami Urzędu,
9) praca administracyjno-biurowa wykonywana w jednostce połączona z wyjazdami służbowymi,
10) osoba na tym stanowisku odpowiedzialna jest za gromadzenie, wytwarzanie, rejestrację informacji i dokumentacji oraz ich przetwarzanie i archiwizację zgromadzonych danych,
11) pracownik biurowy musi znać obsługę komputera oraz innych urządzeń biurowych,
12) z racji tego, iż praca wiąże się ze współpracą z różnymi stanowiskami w Urzędzie, i instytucjami zewnętrznymi, osoba zatrudniona na tym stanowisku musi być osobą uprzejmą, komunikatywną oraz rzetelną,
13) wynagrodzenie ustalone zgodnie z Rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 25 października 2021 r. w sprawie wynagradzania pracowników samorządowych oraz Regulaminem wynagradzania pracowników samorządowych zatrudnionych w Urzędzie Gminy Orchowo.
4. Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Urzędzie Gminy, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudniania osób niepełnosprawnych w lutym 2025 wyniósł / nie wyniósł* co najmniej 6%. (miesiąc i rok poprzedzający datę upublicznienia ogłoszenia).
5. Wymagane dokumenty:
1) własnoręcznie podpisany list motywacyjny,
2) własnoręcznie podpisany życiorys (CV),
3) wypełniony i własnoręcznie podpisany kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie (według załącznika),
4) własnoręcznie podpisane oświadczenie kandydata:
a) o nieposzlakowanej opinii
b) o posiadanym obywatelstwie polskim
c) o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych,
d) o korzystaniu z pełni praw publicznych,
e) o braku skazania za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego,
f) o braku skazania za umyślne przestępstwo skarbowe,
g) o braku toczącego się postępowania karnego,
h) o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych zawartych w dokumentach aplikacyjnych dla potrzeb niezbędnych do realizacji procedury naboru zgodnie z ustawą z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych oraz ustawą z dnia 21 listopada 2008 roku o pracownikach samorządowych.
5) kopie dokumentów potwierdzających wykształcenie i kwalifikacje zawodowe,
6) kopie dokumentów potwierdzających staż pracy oraz w przypadku pozostawania w stosunku pracy, zaświadczenie o pozostawaniu w zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę (świadectwa pracy lub zaświadczenie w przypadku aktualnego zatrudnienia),
7) Kandydat, który zamierza skorzystać z uprawnienia, o którym mowa w art. 13a ust. 2 ustawy o pracownikach samorządowych, jest obowiązany do złożenia wraz z dokumentami kopii dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność.
8) Kandydat wyłoniony w drodze naboru przed zawarciem umowy o pracę zobowiązany jest przedłożyć zaświadczenie z Krajowego Rejestru Karnego o braku skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe.
6. Termin, miejsce i forma składania dokumentów
1) Wymagane dokumenty aplikacyjne można:
a) złożyć osobiście w siedzibie Urzędu Gminy Orchowo, ul. Kościuszki 6, 62-436 Orchowo – w sekretariacie Urzędu lub,
b) przesłać pocztą na adres: Urząd Gminy Orchowo, Kościuszki 6, 62-436 Orchowo.
2) Dokumenty aplikacyjne złożone w siedzibie Urzędu Gminy lub przesłane pocztą powinny znajdować się w zamkniętej kopercie z podaniem oznaczenia jakiego naboru dotyczą: „Oferta pracy – nabór nr 1/2025”
3) Dokumenty aplikacyjne przyjmowane są w nieprzekraczalnym terminie do dnia 21 marca 2025 do godz. 14.30.
4) O zachowaniu terminu złożenia dokumentów aplikacyjnych decyduje data wpływu do Urzędu.
5) Aplikacje, które wpłyną do Urzędu po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane.
6) Wszyscy kandydaci zostaną telefonicznie lub pisemnie powiadomieni czy zostali bądź też nie zostali zakwalifikowani do następnego etapu naboru.
7. O terminie i miejscu przeprowadzenia konkursu kandydaci spełniający wymagania formalne zostaną powiadomieni pisemnie lub telefonicznie.
Orchowo, dnia 11.03.2025 r.
WÓJT GMINY ORCHOWO
/-/ Grzegorz Matkowski
* niewłaściwe skreślić.
** kandydat może być zobowiązany do okazania, w wyznaczonym terminie, oryginałów dokumentów pod rygorem wykluczenia z postępowania rekrutacyjnego.
Wyświetlono: 2228