Nabór na wolne stanowisko urzędnicze.
WÓJT GMINY ORCHOWO
S.2110.3.2023
OGŁOSZENIE O NABORZE NA WOLNE STANOWISKO URZĘDNICZE
Na podstawie art. 11 i art. 13 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (tekst jedn. Dz. U. z 2022 r., poz. 530) Wójt Gminy Orchowo ogłasza nabór kandydatów na wolne stanowisko urzędnicze:
do spraw gospodarki nieruchomościami
(nazwa stanowiska urzędniczego)
w Referacie ds. gospodarki nieruchomościami, obronności i zarządzania kryzysowego
Urzędu Gminy Orchowo, ul. Kościuszki 6, 62-436 Orchowo
1. Wymagania kwalifikacyjne:
1) wymagania niezbędne (konieczne dla kandydata):
a) obywatelstwo polskie,
b) pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych,
c) brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
d) brak toczącego się postępowania karnego.
e) nieposzlakowana opinia,
f) wykształcenie średnie lub wyższe o preferowanych kierunkach: administracja, gospodarka nieruchomościami.
g) doświadczenie: co najmniej roczny staż pracy (preferowany staż pracy w administracji),
h) posiadanie prawa jazdy kat. B,
i) znajomość przepisów:
· Kodeksu postępowania administracyjnego,
· Kodeksu cywilnego,
· Przepisów ustaw i rozporządzeń:
Ø o gospodarce nieruchomościami,
Ø o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym,
Ø o kształtowaniu ustroju rolnego,
Ø o księgach wieczystych i hipotece,
Ø prawo geodezyjne i kartograficzne,
Ø o ochronie praw lokatorów, mieszkaniowym zasobie gminy i o zmianie Kodeksu cywilnego,
Ø o własności lokali,
Ø o dostępie do informacji publicznej,
Ø o samorządzie gminnym,
Ø w sprawie sposobu i trybu przeprowadzania przetargów oraz rokowań na zbycie nieruchomości.
j) dobra znajomość obsługi komputera, programów Word, Excel, Outlook.
2) wymagania dodatkowe:
a) doświadczenie zawodowe na stanowisku ds. gospodarki nieruchomościami lub na stanowiskach urzędniczych w administracji publicznej,
b) umiejętność dostosowania tempa pracy do narzuconych terminów.
c) umiejętność interpretacji, śledzenia zmian i stosowania w praktyce przepisów prawnych.
d) umiejętność redagowania pism.
e) umiejętność czytania map i planów.
2. Zakres zadań wykonywanych na stanowisku:
Do zadań pracownika ds. gospodarki nieruchomościami należeć będzie:
1) administrowanie i gospodarowanie gminnym zasobem nieruchomości,
2) współpraca z sądami oraz organami administracji rządowej i samorządowej w zakresie gospodarowania nieruchomościami,
3) ewidencjonowanie nieruchomości zgodnie z katastrem nieruchomości w Systemie Ewidencji Mienia Komunalnego (MKO+)
4) wykonywanie czynności związanych z naliczaniem należności za nieruchomości udostępniane z zasobu,
5) regulacji stanów prawnych nieruchomości mienia gminnego, w tym związanych z nabywaniem gruntów zajętych pod drogi publiczne, doprowadzaniem do zgodności własności gruntów gminnych z faktycznym użytkowaniem na gruncie,
6) prowadzenie spraw związanych z trwałym zarządem, posiadaniem zależnym, w tym: użytkowaniem wieczystym, użytkowaniem, dzierżawami, najmem, użyczeniem nieruchomości gminnych,
7) przygotowanie dokumentacji formalnoprawnej dla nieruchomości stanowiących własność Gminy dla celów sprzedaży, dzierżawy, użytkowania, najmu, zarządu i użytkowania wieczystego, a w szczególności:
a) opracowywanie projektów uchwał,
b) zlecenie rzeczoznawcy majątkowemu sporządzenia operatu szacunkowego,
c) sporządzanie i podanie do publicznej wiadomości wykazu nieruchomości przeznaczonych do sprzedaży, do oddania w użytkowanie wieczyste, użytkowanie, najem lub dzierżawę,
d) przygotowanie, organizowanie i przeprowadzanie przetargów,
e) ustalanie terminów sporządzenia aktów notarialnych,
8) prowadzenie spraw związanych z nabywaniem nieruchomości na rzecz Gminy w przypadkach określonych w/w ustawie, w tym przygotowanie całości dokumentacji formalnoprawnej,
9) prowadzenie spraw związanych ze sprzedażą lokali mieszkalnych na rzecz dotychczasowego najemcy,
10) prowadzenie monitoringu obrotu wtórnego komunalnymi lokalami mieszkalnymi, w zakresie egzekwowania obowiązku zwrotu równowartości udzielonej bonifikaty,
11) sporządzanie i rejestracja umów użytkowania, dzierżaw, najmu i użyczenia,
12) prowadzenie spraw związanych ze zwrotem wywłaszczonych nieruchomości oraz zasiedzeniem, w tym odszkodowaniami za wywłaszczone nieruchomości, za szkody powstałe wskutek zdarzeń, o których mowa w art. 120 w/w ustawy, do zapłaty ceny nabycia części nieruchomości, o której mowa w art. 113 ust. 3 w/w ustawy, a także do zapewnienia nieruchomości zamiennej,
13) prowadzenie spraw związanych z obciążaniem nieruchomości ograniczonymi prawami rzeczowymi,
14) przygotowywanie dokumentacji dla potrzeb ustalania wysokości opłaty adiacenckiej i ustalanie opłat adiacenckich,
15) przygotowywanie wieloletnich programów gospodarowania mieszkaniowym zasobem Gminy i zasad polityki czynszowej oraz nadzór nad prawidłowym utrzymaniem zasobów mieszkaniowych i użytkowych stanowiących mienie gminy,
16) składanie wniosków do sądu o założenie księgi wieczystej oraz o wpis w księdze wieczystej na rzecz Gminy,
17) prowadzenie spraw związanych z zamianą gruntów stanowiących własność gminy a osobami fizycznymi i prawnymi,
18) prowadzenie spraw z zakresu dziedziczenia majątku przez gminę jako spadkobiercę,
19) prowadzenie spraw związanych z odszkodowaniami za nieruchomości przejęte pod drogi publiczne,
20) prowadzenie spraw związanych z zakładaniem, przeprowadzaniem oraz wykonywaniem na nieruchomościach urządzeń technicznych,
21) prowadzenie monitoringu sprzedaży nieruchomości, które stanowiły własność gminy a które sprzedane zostały osobom fizycznym z bonifikatą,
22) przygotowywanie planów remontów budynków komunalnych, mieszkań komunalnych, placówek oświaty, świetlic i innych obiektów będących we władaniu gminy,
23) prowadzenie rozliczeń zużycia materiałów budowlanych przy budowach i remontach nieruchomości stanowiących własność gminy,
24) nadzorowanie terminów sporządzania przeglądów okresowych we wszystkich obiektach budowlanych stanowiących własność Gminy, w tym przeglądów kominiarskich, elektrycznych i budowlanych (odpowiednio 5-letnich oraz 1-rocznych),
25) nadzór nad placami zabaw i boiskami sportowymi – dokonywanie okresowych przeglądów placów zabaw i boisk sportowych oraz zlecanie przeglądów,
26) terminowe i rzetelne sporządzanie sprawozdań, danych i analiz w zakresie wykonywanych obowiązków,
27) terminowe publikowanie w BIP danych wynikających z przepisów odrębnych w zakresie wykonywanych obowiązków,
28) prowadzenie spraw związanych z ochroną własności nieruchomości oraz wynagrodzeniem za bezumowne korzystanie z nieruchomości,
29) prowadzenie spraw związanych z nabywaniem nieruchomości na rzecz Gminy, w tym przygotowanie całości dokumentacji formalnoprawnej,
30) prowadzenie spraw związanych z dzierżawą nieruchomości,
31) prowadzenie spraw związanych z komunalizacją nieruchomości na rzecz Gminy.
32) przeciwdziałanie nieformalnemu obrotowi ziemią,
33) sprawy związane z uwłaszczeniem, udzielanie informacji oraz wydawanie kopii Aktów Własności Ziemi,
34) gospodarowanie zasobem mieszkaniowym, w szczególności lokalami socjalnymi, mieszkalnymi oraz lokalami użytkowymi,
35) prowadzenie spraw związanych z zapewnieniem lokali socjalnych i lokali zamiennych, a także zaspokajanie potrzeb mieszkaniowych gospodarstw domowych o niskich dochodach,
36) prowadzenie spraw związanych z zapewnieniem tymczasowego pomieszczenia dla mieszkańca w przypadku wykonywania przez komornika obowiązku opróżnienia lokalu,
37) przygotowywaniem projektów umów o odpłatne używanie lokali mieszkalnych,
38) sporządzanie protokołu przed wydaniem lokalu najemcy, w którym określony zostaje stan techniczny i stopień zużycia znajdujących się w nim instalacji i urządzeń,
39) sporządzanie projektów umów pozwalających wprowadzić najemcy ulepszenia i sposób rozliczenia z tego tytułu,
40) prowadzenie spraw związanych ze zwrotem lokalu po okresie najmu oraz wzajemnych rozliczeń,
41) opracowywanie analiz w celu ustalenia stawek czynszu za lokale (kalkulacja),
42) prowadzenie spraw w zakresie ustalania stawek czynszu, w tym obniżonych stawek,
43) prowadzenie spraw w zakresie podwyższania czynszu,
44) prowadzenie spraw w zakresie wypowiadania umowy odpłatnego używania lokalu,
45) prowadzenie spraw o odszkodowania wobec osób, które zajmują lokal bez tytułu prawnego,
46) prowadzenie spraw związanych z wynajmowaniem lokali od innych właścicieli i podnajmowaniem ich osobom, których gospodarstwa domowe osiągają niski dochód,
47) prowadzenie spraw w zakresie ustalania zasad wynajmowania lokali wchodzących w skład mieszkaniowego zasobu gminy,
48) prowadzenie spraw w zakresie wieloletniego programu gospodarowania mieszkaniowym zasobem gminy,
49) prowadzenie spraw w zakresie najmu lokali socjalnych,
50) prowadzenie spraw w zakresie najmu tymczasowych pomieszczeń,
51) przygotowanie dokumentacji do dokonywania przez Wójta poświadczenia oświadczenia o osobistym prowadzeniu gospodarstwa rolnego przez prowadzącego to gospodarstwo,
52) prowadzenia spraw związanych z przygotowaniem informacji dotyczącej przekształceń i prywatyzacji mienia komunalnego,
53) prowadzenia spraw związanych z corocznym przygotowaniem informacji o stanie mienia komunalnego - dotyczącej mienia jednostki samorządu terytorialnego,
54) bieżące prowadzenie wykazu zmian w mieniu komunalnym (zmiana powierzchni gruntów, sprzedaż, nabycie, zmiana klasoużytku itp.)
55) bieżące inwentaryzowanie mienia komunalnego,
56) przestrzeganie polityki rachunkowości urzędu,
57) wykonywanie innych zadań na polecenie osób wchodzących w skład kierownictwa Urzędu – w zakresie ich kompetencji.
3. Warunki pracy na stanowisku:
1) praca w pełnym wymiarze czasu,
2) praca jednozmianowa,
3) rodzaj stosunku pracy: umowa o pracę początkowo na czas określony, docelowo na czas nieokreślony,
4) praca od poniedziałku do piątku w godzinach od 7.30 do 15.30 (w ustalonych godzinach i wymiarze),
5) biuro pracownika zlokalizowane jest na parterze budynku, do parteru budynku zapewniony jest dostęp również poprzez podjazd dla osób niepełnosprawnych,
6) do podstawowych zadań realizowanych przez pracownika należeć będzie wykonywanie zadań o których mowa w punkcie 2,
7) wykonywanie zadań na tym stanowisku wiąże się z koniecznością pracy przy komputerze powyżej 4 godzin.
8) kontakty bezpośrednie i telefoniczne z klientami Urzędu,
9) praca administracyjno-biurowa wykonywana w jednostce połączona z wyjazdami służbowymi,
10) osoba na tym stanowisku odpowiedzialna jest za gromadzenie, wytwarzanie, rejestrację informacji i dokumentacji oraz ich przetwarzanie i archiwizację zgromadzonych danych,
11) pracownik biurowy musi znać obsługę komputera oraz innych urządzeń biurowych,
12) z racji tego, iż praca wiąże się ze współpracą z różnymi stanowiskami w Urzędzie, i instytucjami zewnętrznymi, osoba zatrudniona na tym stanowisku musi być osobą uprzejmą, komunikatywną oraz rzetelną,
13) wynagrodzenie ustalone zgodnie z Rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 25 października 2021 r. w sprawie wynagradzania pracowników samorządowych (tekst jedn. Dz. U. z 2021 r. poz. 1960) oraz Regulaminem wynagradzania pracowników samorządowych zatrudnionych w Urzędzie Gminy Orchowo.
4. Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Urzędzie Gminy, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudniania osób niepełnosprawnych we wrześniu 2023 wyniósł / nie wyniósł* co najmniej 6%. (miesiąc i rok poprzedzający datę upublicznienia ogłoszenia)
5. Wymagane dokumenty:
1) własnoręcznie podpisany list motywacyjny,
2) własnoręcznie podpisany życiorys (CV),
3) wypełniony i własnoręcznie podpisany kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie (według załącznika),
4) własnoręcznie podpisane oświadczenie kandydata:
a) o nieposzlakowanej opinii
b) o posiadanym obywatelstwie polskim
c) o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych,
d) o korzystaniu z pełni praw publicznych,
e) o braku skazania za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego,
f) o braku skazania za umyślne przestępstwo skarbowe,
g) o braku toczącego się postępowania karnego,
h) o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych zawartych w dokumentach aplikacyjnych dla potrzeb niezbędnych do realizacji procedury naboru zgodnie z ustawą z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (tekst jedn. Dz. U. z 2019r., poz. 1781) oraz ustawą z dnia 21 listopada 2008 roku o pracownikach samorządowych (tekst jedn. z 2022r., poz.530).
5) kopie dokumentów potwierdzających wykształcenie i kwalifikacje zawodowe,
6) kopie dokumentów potwierdzających staż pracy oraz w przypadku pozostawania w stosunku pracy, zaświadczenie o pozostawaniu w zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę (świadectwa pracy lub zaświadczenie w przypadku aktualnego zatrudnienia),
7) Kandydat, który zamierza skorzystać z uprawnienia, o którym mowa w art. 13a ust. 2 ustawy o pracownikach samorządowych, jest obowiązany do złożenia wraz z dokumentami kopii dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność.
8) Kandydat wyłoniony w drodze naboru przed zawarciem umowy o pracę zobowiązany jest przedłożyć zaświadczenie z Krajowego Rejestru Karnego o braku skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe.
6. Termin, miejsce i forma składania dokumentów
1) Wymagane dokumenty aplikacyjne można:
a) złożyć osobiście w siedzibie Urzędu Gminy Orchowo, ul. Kościuszki 6, 62-436 Orchowo – w sekretariacie Urzędu lub,
b) przesłać pocztą na adres: Urząd Gminy Orchowo, Kościuszki 6, 62-436 Orchowo.
2) Dokumenty aplikacyjne złożone w siedzibie Urzędu Gminy lub przesłane pocztą powinny znajdować się w zamkniętej kopercie z podaniem oznaczenia jakiego naboru dotyczą: „Oferta pracy – nabór nr 3/2023”
3) Dokumenty aplikacyjne przyjmowane są w nieprzekraczalnym terminie do dnia 30.11.2023 do godz. 15.00.
4) O zachowaniu terminu złożenia dokumentów aplikacyjnych decyduje data wpływu do Urzędu.
5) Aplikacje, które wpłyną do Urzędu po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane.
6) Wszyscy kandydaci zostaną telefonicznie lub pisemnie powiadomieni czy zostali bądź też nie zostali zakwalifikowani do następnego etapu naboru.
7. O terminie i miejscu przeprowadzenia konkursu kandydaci spełniający wymagania formalne zostaną powiadomieni pisemnie lub telefonicznie.
Orchowo, dnia 30.10.2023 r.
WÓJT GMINY ORCHOWO
/-/ Jacek Misztal
* niewłaściwe skreślić.
** kandydat może być zobowiązany do okazania, w wyznaczonym terminie, oryginałów dokumentów pod rygorem wykluczenia z postępowania rekrutacyjnego.
Wyświetlono: 3277