nabór nr 2 na wolne stanowisko urzędnicze !
WÓJT GMINY ORCHOWO Orchowo, 29.05.2024 r.
S.2110.2.2024
OGŁOSZENIE O NABORZE NA WOLNE STANOWISKO URZĘDNICZE
Na podstawie art. 11 i art. 13 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (tekst jedn. Dz. U. z 2022 r., poz. 530) Wójt Gminy Orchowo ogłasza nabór kandydatów na wolne stanowisko urzędnicze:
do spraw ochrony środowiska, rolnictwa, leśnictwa i zabytków
(nazwa stanowiska urzędniczego)
w Referacie ds. gospodarki komunalnej i ochrony środowiska
Urzędu Gminy Orchowo, ul. Kościuszki 6, 62-436 Orchowo
1. Wymagania kwalifikacyjne:
1) wymagania niezbędne (konieczne dla kandydata):
a) obywatelstwo polskie,
b) pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych,
c) brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
d) brak toczącego się postępowania karnego.
e) nieposzlakowana opinia,
f) wykształcenie średnie lub wyższe o preferowanych kierunkach: administracja, ochrona środowiska, leśnictwo, rolnictwo, ochrona dóbr kultury.
g) doświadczenie: co najmniej dwuletni staż pracy (preferowany staż pracy w administracji),
h) posiadanie prawa jazdy kat. B,
i) znajomość przepisów:
· Kodeksu postępowania administracyjnego,
· Kodeksu cywilnego,
· Przepisów ustaw i rozporządzeń:
Ø o samorządzie gminnym,
Ø prawo ochrony środowiska,
Ø o ochronie przyrody,
Ø o utrzymaniu porządku i czystości w gminach,
Ø o lasach,
Ø o ochronie gruntów rolnych i leśnych,
Ø o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko
Ø o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami,
j) dobra znajomość obsługi komputera, programów Word, Excel, Outlook.
2) wymagania dodatkowe:
a) doświadczenie zawodowe na stanowisku ds. ochrony środowiska, rolnictwa, leśnictwa, zabytków lub na stanowiskach urzędniczych w administracji publicznej,
b) umiejętność dostosowania tempa pracy do narzuconych terminów.
c) umiejętność interpretacji, śledzenia zmian i stosowania w praktyce przepisów prawnych.
d) umiejętność redagowania pism.
e) umiejętność czytania map i planów.
2. Zakres zadań wykonywanych na stanowisku:
Do zadań stanowiska ds. ochrony środowiska, rolnictwa, leśnictwa i zabytków w Referacie ds. gospodarki komunalnej i ochrony środowiska należeć będzie:
1) prowadzenie spraw z zakresu ochrony przyrody i środowiska, o których mowa w obowiązujących przepisach, a zwłaszcza w ustawie - Prawo ochrony środowiska, oraz ustawie o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko, w tym m.in. dotyczących:
a) wydawania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach, prowadzenie postępowań z zakresu oceny oddziaływania na środowisko i na obszar Natura 2000,
b) przyjmowania od osób fizycznych niebędących przedsiębiorcami informacji o rodzaju, ilości i miejscach występowania substancji stwarzających szczególne zagrożenie dla środowiska oraz przedkładania wojewodzie okresowo informacji o rodzaju, ilości i miejscach występowania substancji stwarzających szczególne zagrożenie dla środowiska,
c) wydawania decyzji, nakazujących osobie fizycznej, której działalność negatywnie oddziałuje na środowisko, wykonanie w określonym czasie czynności zmierzających do ograniczenia negatywnego oddziaływania na środowisko,
d) przygotowania projektów aktualizacji Programu Ochrony Środowiska,
e) zapewniania możliwości udziału społeczeństwa, w postępowaniach zmierzających do wydania decyzji lub opracowania projektów dokumentów wymagających takiego udziału,
2) prowadzenie spraw z zakresu ochrony przyrody i środowiska, o których mowa w obowiązujących przepisach, a zwłaszcza w ustawie o ochronie przyrody, w tym m.in. dotyczących:
a) zezwoleń w sprawie usunięcia drzew lub krzewów z terenu nieruchomości,
b) kar administracyjnych za:
Ø zniszczenie terenów zieleni albo drzew lub krzewów spowodowane niewłaściwym wykonywaniem robót ziemnych lub wykorzystaniem sprzętu mechanicznego albo urządzeń technicznych oraz zastosowaniem środków chemicznych w sposób szkodliwy dla roślinności,
Ø usuwanie drzew lub krzewów bez wymaganego zezwolenia,
Ø zniszczenie spowodowane niewłaściwą pielęgnacją terenów zieleni, zadrzewień, drzew lub krzewów,
c) przekazywania wojewodzie zawiadomień o dokonanych odkryciach kopalnych szczątków zwierząt i roślin,
d) przygotowania projektów uchwał w sprawie ustanowienia pomnika przyrody, stanowiska dokumentacyjnego, użytku ekologicznego lub zespołu przyrodniczo-krajobrazowego,
e) prowadzenie ewidencji ustanowionych pomników przyrody, stanowisk dokumentacyjnych, użytków ekologicznych, zespołów przyrodniczo-krajobrazowych, parków oraz terenów zieleni i zadrzewień,
f) utrzymania i tworzenia nowych terenów zieleni i zadrzewień,
3) wydawania zezwoleń na świadczenie usług w zakresie:
Ø ochrony przed bezdomnymi zwierzętami,
Ø prowadzenia schronisk dla bezdomnych zwierząt,
4) prowadzenie spraw z zakresu rolnictwa i leśnictwa polegających na:
a) obsłudze rolników i producentów rolnych,
b) współpracy z Izbą Rolniczą, Krajowym Ośrodkiem Wsparcia Rolnictwa oraz Ośrodkiem Doradztwa Rolniczego,
c) obsłudze komisji ds. szacowania zakresu i wysokości szkód w gospodarstwach rolnych i działach specjalnych produkcji rolnej znajdujących się na obszarach dotkniętych klęską suszy, gradobicia, nadmiernych opadów atmosferycznych, wymarznięcia, powodzi, huraganu, pożaru spowodowanego wyładowaniem atmosferycznym lub osuwisk ziemi.
d) współpracy z Gminną Spółką Wodną w zakresie melioracji i urządzeń wodnych,
e) przeprowadzania kontroli spełnienia obowiązku zawarcia umowy ubezpieczenia OC rolników i umowy ubezpieczenia budynków rolniczych,
f) przygotowywaniu projektów pism oraz wykonywaniu innych czynności urzędowych w sprawach należących do kompetencji Wójta z zakresu ustawy ochronie zdrowia zwierząt oraz zwalczaniu chorób zakaźnych zwierząt w tym m.in. dotyczących:
Ø przyjmowania i przekazywania do Inspekcji Weterynaryjnej zawiadomień o podejrzeniu wystąpienia choroby zakaźnej zwierząt, a w szczególności poronienia u bydła, świń, owiec i kóz, objawów neurologicznych u zwierząt, znacznej liczby nagłych padnięć, zmian o charakterze krost, pęcherzy, nadżerek lub wybroczyn na skórze i błonach śluzowych zwierząt kopytnych oraz podwyższonej śmiertelności zwierząt akwakultury,
Ø wyznaczania rzeczoznawców z listy prowadzonej przez Powiatowego Lekarza Weterynarii dla oszacowania dla celów odszkodowania, wartości rynkowej zwierząt zabitych lub poddanych ubojowi z nakazu organów Inspekcji Weterynaryjnej albo padłych w wyniku zastosowania zabiegów nakazanych przez te organy przy zwalczaniu chorób zakaźnych zwierząt podlegających obowiązkowi zwalczania,
Ø wyznaczania rzeczoznawców z listy prowadzonej przez Powiatowego Lekarza Weterynarii dla oszacowania dla celów odszkodowania, wartości rynkowej produktów pochodzenia zwierzęcego zniszczonych z nakazu organów Inspekcji Weterynaryjnej przy zwalczaniu chorób zakaźnych zwierząt podlegających obowiązkowi zwalczania,
Ø pomocy w organizowaniu na terenie gminy akcji okresowego szczepienia psów i wolno żyjących lisów,
g) wykonywaniu czynności urzędowych w sprawach należących do kompetencji Wójta z zakresu ochrony gruntów rolnych i leśnych, o których mowa w obowiązujących przepisach zwłaszcza w ustawie o ochronie gruntów rolnych i leśnych, w tym m.in. dotyczących:
Ø występowania przez Wójta o zgodę na przeznaczenie gruntów rolnych i leśnych na cele nierolne i nieleśne,
Ø wydawania opinii w sprawie nałożenia obowiązku zdjęcia oraz wykorzystania na cele poprawy wartości użytkowej gruntów próchnicznej warstwy gleby z gruntów rolnych klas I, II, III oraz torfowisk,
Ø nakazania właścicielowi gruntów wykonania w określonym terminie odpowiednich zabiegów, w razie wystąpienia z winy właściciela innych form degradacji gruntów, niż erozja i ruchy mas ziemi, w tym również spowodowanej nieprzestrzeganiem przepisów o ochronie roślin uprawnych przed chorobami, szkodnikami i chwastami,
Ø wydawania na wniosek strony opinii w sprawie rekultywacji i zagospodarowania gruntów rolnych i leśnych,
h) prowadzenie spraw z zakresu łowiectwa, o których mowa w obowiązujących przepisach, a zwłaszcza w ustawie - Prawo Łowieckie, w tym m. in. dotyczących:
Ø przygotowywania opinii o rocznych planach łowieckich,
Ø przygotowywania opinii w sprawie wydzierżawiania obwodów łowieckich,
i) prowadzenie spraw z zakresu leśnictwa, o których mowa w obowiązujących przepisach, a zwłaszcza w ustawie o lasach, w tym m. in. dotyczących:
Ø opiniowania przyznania środków na całkowite lub częściowe pokrycie kosztów zalesienia gruntów przeznaczonych do takiego zalesienia w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego lub w decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu,
Ø wyłożenia projektu uproszczonego planu urządzenia lasu,
Ø opiniowania wniosków o nieodpłatne udostępnienie przez nadleśniczego sadzonek drzew i krzewów leśnych na ponowne wprowadzenie roślinności leśnej (upraw leśnych)
5) prowadzenie spraw z zakresu ustawy Prawo wodne, w tym m.in. dotyczących:
a) zapewnienia przez właścicieli nieruchomości przyległych do wód objętych powszechnym korzystaniem, dostępu do wody w sposób umożliwiający to korzystanie;
b) nakazania właścicielowi gruntu przywrócenie stanu poprzedniego lub wykonanie urządzeń zapobiegających szkodom, w przypadku spowodowanie przez niego zmiany stanu wody na gruncie szkodliwie wpływającej na grunty sąsiednie;
c) zatwierdzenia pisemnej ugody zawartej przez właścicieli gruntów dotyczącej zmiany stanu wody na gruntach, jeżeli zmiany te nie wpływają szkodliwie na inne nieruchomości lub na gospodarkę wodną,
6) współdziałanie z placówkami oświatowymi w realizacji programu edukacji ekologicznej,
7) przestrzeganie terminowości i rzetelności sporządzanych sprawozdań okresowych wymaganych przepisami prawa, w zakresie wykonywanych obowiązków w tym sprawozdań o wysokości opłat za korzystanie ze środowiska do UMWW w związku eksploatacją hydroforni, oczyszczalni ścieków, kotłowni, pojazdów spalinowych itp.
8) wprowadzanie danych do Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków z deklaracji składanych przez mieszkańców,
9) sporządzanie obowiązującej sprawozdawczości w zakresie gospodarowania odpadami komunalnymi w tym rocznego sprawozdania z realizacji zadań z zakresu gospodarowania odpadami komunalnymi do UMWW w terminie do dnia 31 marca każdego roku następującego po roku którego dotyczy (baza BDO JAP – dostęp do BDO, bazy danych o produktach i opakowaniach oraz o gospodarce odpadami dla Jednostek Administracji Publicznej),
10) prowadzenie spraw z zakresu ochrony zabytków, o których mowa w obowiązujących przepisach, a zwłaszcza w ustawie o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami w tym m. in. dotyczących:
a) przyjmowania i przekazywanie do Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków zawiadomień o znalezieniu lub odkryciu przedmiotu, co do którego istnieje przypuszczenie, że jest zabytkiem lub zabytkiem archeologicznym,
b) opracowania, aktualizacji i realizacji zapisów gminnego programu opieki nad zabytkami,
c) prowadzenia gminnej ewidencji zabytków,
d) opieka nad pomnikami, tablicami i miejscami pamięci.
11) wydawanie i rozliczanie kart drogowych na pojazdy i inne urządzenia spalinowe (Gmina + jednostki OSP z terenu Gminy),
12) przestrzeganie terminowości i rzetelności sporządzanych sprawozdań okresowych wymaganych przepisami prawa, w zakresie wykonywanych obowiązków,
13) udostępnianie informacji o środowisku i jego ochronie – w tym publikowanie i aktualizacja informacji w Biuletynie Informacji Publicznej i bazie OOŚ wymaganych przepisami prawa, w zakresie wykonywanych obowiązków,
14) wykonanie innych zadań na polecenie osób wchodzących w skład kierownictwa Urzędu- w zakresie ich kompetencji.
3. Warunki pracy na stanowisku:
1) praca w pełnym wymiarze czasu,
2) praca jednozmianowa,
3) rodzaj stosunku pracy: umowa o pracę początkowo na czas określony, docelowo na czas nieokreślony,
4) praca od poniedziałku do piątku w godzinach od 7.30 do 15.30 (w ustalonych godzinach i wymiarze),
5) biuro pracownika zlokalizowane jest na parterze budynku, do parteru budynku zapewniony jest dostęp również poprzez podjazd dla osób niepełnosprawnych,
6) do podstawowych zadań realizowanych przez pracownika należeć będzie wykonywanie zadań o których mowa w punkcie 2 (zakres zadań wykonywanych na stanowisku),
7) wykonywanie zadań na tym stanowisku wiąże się z koniecznością pracy przy komputerze powyżej 4 godzin.
8) kontakty bezpośrednie i telefoniczne z klientami Urzędu,
9) praca administracyjno-biurowa wykonywana w jednostce połączona z wyjazdami służbowymi,
10) osoba na tym stanowisku odpowiedzialna jest za gromadzenie, wytwarzanie, rejestrację informacji i dokumentacji oraz ich przetwarzanie i archiwizację zgromadzonych danych,
11) pracownik biurowy musi znać obsługę komputera oraz innych urządzeń biurowych,
12) z racji tego, iż praca wiąże się ze współpracą z różnymi stanowiskami w Urzędzie, i instytucjami zewnętrznymi, osoba zatrudniona na tym stanowisku musi być osobą uprzejmą, komunikatywną oraz rzetelną,
13) wynagrodzenie ustalone zgodnie z Rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 25 października 2021 r. w sprawie wynagradzania pracowników samorządowych (tekst jedn. Dz. U. z 2021 r. poz. 1960) oraz Regulaminem wynagradzania pracowników samorządowych zatrudnionych w Urzędzie Gminy Orchowo.
4. Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Urzędzie Gminy, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudniania osób niepełnosprawnych w kwietniu 2024 wyniósł / nie wyniósł* co najmniej 6%. (miesiąc i rok poprzedzający datę upublicznienia ogłoszenia).
5. Wymagane dokumenty:
1) własnoręcznie podpisany list motywacyjny,
2) własnoręcznie podpisany życiorys (CV),
3) wypełniony i własnoręcznie podpisany kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie (według załącznika),
4) własnoręcznie podpisane oświadczenie kandydata:
a) o nieposzlakowanej opinii
b) o posiadanym obywatelstwie polskim
c) o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych,
d) o korzystaniu z pełni praw publicznych,
e) o braku skazania za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego,
f) o braku skazania za umyślne przestępstwo skarbowe,
g) o braku toczącego się postępowania karnego,
h) o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych zawartych w dokumentach aplikacyjnych dla potrzeb niezbędnych do realizacji procedury naboru zgodnie z ustawą z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (tekst jedn. Dz. U. z 2019r., poz. 1781) oraz ustawą z dnia 21 listopada 2008 roku o pracownikach samorządowych (tekst jedn. z 2022r., poz.530).
5) kopie dokumentów potwierdzających wykształcenie i kwalifikacje zawodowe,
6) kopie dokumentów potwierdzających staż pracy oraz w przypadku pozostawania w stosunku pracy, zaświadczenie o pozostawaniu w zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę (świadectwa pracy lub zaświadczenie w przypadku aktualnego zatrudnienia),
7) Kandydat, który zamierza skorzystać z uprawnienia, o którym mowa w art. 13a ust. 2 ustawy o pracownikach samorządowych, jest obowiązany do złożenia wraz z dokumentami kopii dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność.
8) Kandydat wyłoniony w drodze naboru przed zawarciem umowy o pracę zobowiązany jest przedłożyć zaświadczenie z Krajowego Rejestru Karnego o braku skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe.
6. Termin, miejsce i forma składania dokumentów
1) Wymagane dokumenty aplikacyjne można:
a) złożyć osobiście w siedzibie Urzędu Gminy Orchowo, ul. Kościuszki 6, 62-436 Orchowo – w sekretariacie Urzędu lub,
b) przesłać pocztą na adres: Urząd Gminy Orchowo, Kościuszki 6, 62-436 Orchowo.
2) Dokumenty aplikacyjne złożone w siedzibie Urzędu Gminy lub przesłane pocztą powinny znajdować się w zamkniętej kopercie z podaniem oznaczenia jakiego naboru dotyczą: „Oferta pracy – nabór nr 2/2024”
3) Dokumenty aplikacyjne przyjmowane są w nieprzekraczalnym terminie do dnia 10 czerwca 2024 do godz. 15.30.
4) O zachowaniu terminu złożenia dokumentów aplikacyjnych decyduje data wpływu do Urzędu.
5) Aplikacje, które wpłyną do Urzędu po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane.
6) Wszyscy kandydaci zostaną telefonicznie lub pisemnie powiadomieni czy zostali bądź też nie zostali zakwalifikowani do następnego etapu naboru.
7. O terminie i miejscu przeprowadzenia konkursu kandydaci spełniający wymagania formalne zostaną powiadomieni pisemnie lub telefonicznie.
Orchowo, dnia 29.05.2024 r.
WÓJT GMINY ORCHOWO
/-/ Grzegorz Matkowski
* niewłaściwe skreślić.
** kandydat może być zobowiązany do okazania, w wyznaczonym terminie, oryginałów dokumentów pod rygorem wykluczenia z postępowania rekrutacyjnego.
Wyświetlono: 752